You are here:

42 de milioane de dolari şi o ”mare” de bere pentru câştigătoarea Cupei Mondiale! Anuţul făcut după ce a fost interzisă vânzarea alcolului pe stadioanele din Qatar

42 de milioane de dolari şi o ”mare” de bere pentru câştigătoarea Cupei Mondiale! Anuţul făcut după ce a fost interzisă vânzarea alcolului pe stadioanele din Qatar

Cupa Mondială

Comentarii

Consumul alcoolului în Qatar este ilegal, însă conducătorii statului au decis să permită acest lucru pe perioada Campionatului Mondial, pentru turişti, inclusiv pe stadioane. Însă, cu două zile înaintea debutului competiţiei, FIFA a anunţat că nu se vor mai comercializa băuturi alcoolice pe arene.

Decizia de a îi acorda Qatarului dreptul de a găzdui Campionatul Mondial a fost una controversată încă de când a fost anunţată, dintr-o multitudine de motive.

Qatar este un stat dictatorial care încalcă drepturi de bază ale oamenilor, în special ale femeilor, iar multe aspecte ale vieţii de zi cu zi par ”furate” din era medievală.

În plus, clima neprietenoasă din zonă şi faptul că statul Qatar nu are pic de istorie fotbalistică au asigurat că această ediţie a Campionatului Mondial ca rămâne în istorie ca cea mai controversată.

Qatar este prima gazdă din 1934 până acum care debutează la Campionatul Mondial chiar la ediţia pe care o ţine, fiind prima dată când naţionala qatareză se califică la acest turneu.

Controversele nu s-au oprit nici după debutul Cupei Mondiale. Meciurile au fost prelungite perioade lungi de timp fără explicaţie, iar audienţele anunţate de FIFA au fost ”umflate”.

42 de milioane de dolari şi o ”mare” de bere pentru câştigătoarea Cupei Mondiale

Însă una dintre cele mai grele lovituri primite de unii dintre fanii care s-au dus până în Qatar pentru a vedea pe viu meciurile este că, la doar două zile înainte de debut, vânzarea alcoolului pe stadioane a fost interzisă.

Iniţial, FIFA anunţat că se va putea cumpăra bere pe arene, dar s-a răzgândit cu doar două zile înainte, spre nemulţumirea multora dintre fanii prezenţi la Mondial.

Sponsorul oficial de bere al turneului, Budweiser, a venit astfel cu o iniţiativă inedită: pe lângă cele 42 de milioane de dolar pe care le va primi câştigătoarea Cupei Mondiale, va mai pleca acasă şi cu o ”mare” de bere.

Pe contul oficial de Twitter, cei de la Budweiser au anunţat că toată berea care rămâne nevândută la finalul Campionatului Mondial îi va reveni marii câştigătoare.

Mai mult, după acea răzgândire din ultima secundă, Budweiser, care ar fi plătit 75 de milioane de dolari pentru a sponsoriza Cupa Mondială, ar mai pune la cale şi o negociere cu FIFA.

Întrucât şi-a luat ţeapă la acest Mondial, compania plănuieşte să încerce să obţină dreptul de a sponsoriza şi Campionatul Mondial din 2026, dar pentru o sumă mult mai mică.

Afla mai multe despre: mondial 

viewscnt
Articole similare