(P) Mintea poate fi cel mai mare aliat, dar şi cel mai mare inamic al unui parior. Automatismele din gândire şi prejudecăţile ne influenţează toate deciziile, deci şi cele de a plasa sau nu un anumit pariu.
Să cunoşti bine domeniul pe care pariezi este o condiţie necesară, dar nu suficientă pentru a fi pe plus în fiecare lună. Altfel, fotbaliştii ar avea câştiguri constante, nici nu ar mai trebui să aştepte salariul de la club. Elementul cheie este „inspiraţia”, definită în DEX ca „idee apărută spontan în conştiinţă”. Spontaneitatea este determinată de felul în care funcţionează mintea, nu este ceva sută la sută arbitrar.
În acest context, credem că ar fi interesant să îţi prezentăm 5 lucruri pe care poate că nu le ştiai (sau nu le dădeai importanţă) despre cum funcţionează mintea unui parior. Poate te va ajuta să ajustezi modul în care pregăteşti un pariu.
1. Luăm decizii mai bune atunci când ne este foame
- Aplicaţia Orange Sport este gratuită şi poate fi descărcată din Google Play şi App Store.
Pare de necrezut, dar cercetătorii au descoperit că senzaţia de foame îmbunătăţeşte luarea deciziilor strategice, care pot determina un rezultat sau altul. Potrivit acestei teorii, dacă ai de optat între „peste 2.5 goluri” şi „sub 2.5 goluri” într-un meci în care şansele pentru fiecare selecţie sunt 50/50, este mai probabil să iei decizia corectă pe stomacul gol.
Sociologii au descoperit, de asemenea, că participanţii flămânzi sunt mai capabili să aprecieze valoarea recompenselor viitoare, adică să analizeze mai profund fiecare opţiune de pariere, să le pese mai mult de rezultatul pariului.
2. Ne enervăm când pierdem
- Vrei să vezi cele mai tari competiții sportive, oriunde ai fi? Ia-ți oferta Orange Love pentru fibră și TV.
Nu ne place să pierdem, asta nu e nicio noutate. Până şi un pariu pierdut pe o miză foarte mică ne poate induce o stare care ne face să comitem tot mai multe greşeli şi, în final, să dăm „faliment”. 80% dintre pariori nu îşi pot reprima această stare, de aceea ei nu pot fi niciodată profesionişti.
Ca să câştigi bani din pariuri, trebuie în primul rând să înveţi să pierzi. Cât timp vei fi afectat de un bilet pierzător, ai o problemă. Pariurile presupun o activitate pe termen lung. Contează bilanţul după o lună, sau chiar după un sezon, nu cel de la finalul zilei.
3. Euforia ne face să riscăm nejustificat
Normal, starea psihică influenţează decisiv luarea deciziilor. Nu trebuie să faci „înmormântare” după un pariu pierdut, dar nici „nuntă” după un câştig mai mare. Eşti dispus să rişti nejustificat atunci când eşti fericit şi banii câştigaţi se duc cât ai clipi din ochi, trăgând după ei şi restul din cont.
Sfatul psihologilor este să iei o pauză de la pariuri atunci când eşti euforic. Aici sunt incluse şi momentele în care bei o bere cu prietenii în bar, pentru că joci doar de dragul de a juca, nu pariezi responsabil.
4. Ignorăm elementele care contrazic o decizie preconcepută
Să spunem că analizezi statistica şi decizi că cel mai bun pariu pentru un meci este „peste 2.5 goluri”. Faci analiza aprofundată, în care ar trebui să găseşti argumente pro şi contra pentru acest pariu. Psihologii spun că avem tendinţa să ignorăm argumentele contra. În cazul de mai sus, acestea ar fi: absenţa unor jucător ofensivi importanţi, terenul greu, rezultatele din ultimele meciuri directe etc.
5. Luăm decizii în funcţie de numărul de ore cu lumină naturală!
Un studiu a relevat faptul că „suntem programaţi” să evităm riscul în zilele „mai scurte”, adică atunci când numărul orelor cu lumină naturală este mai mic. Acest studiu s-a bazat pe monitorizarea pieţelor bursiere din întreaga lume: în emisfera nordică, comercianţii aflaţi mai departe de ecuator sunt mai dispuşi să rişte mai puţin în timpul iernii şi mai vulnerabili la risc în timpul verii.
Tipsterii şi pariorii care trăiesc din această activitate ţin cont şi de aceşti factori psihologici, care pot bifurca deciziile în bune şi rele.
O decizie bună, care nu ţine de spontaneitate, este să te inspiri din ponturile de la pariorii si tipsterii profesionişti PariuriX care sunt pe plus la finalul fiecărei luni.
Afla mai multe despre: pariuri, publicitate