You are here:

Podium pentru România la Campionatul European de Raliuri

Podium pentru România la Campionatul European de Raliurigalerie foto
Comentarii

Echipajul Raul Badiu/Gabriel Lazăr a încheiat pe podiumul grupei ERC3 la etapa Campionatului European de Raliuri organizată în acest weekend în Ungaria. Lotul României, susţinut de FRAS şi Ministerul Tineretului şi Sportului, a fost format din trei echipaje.

Deşi au concurat pe un model cu o configuraţie R2, net inferior celor Rally4, pe care l-au folosit majoritatea echipajelor de la ERC4, cei doi sportivi legitimaţi la DTO Rally Team au avut o prestaţie excelentă în Ungaria.

În ciuda startului greoi, Badiu a recuperat excelent încă din a doua zi de concurs şi a obţinut inclusiv o victorie pe PS5. Din 16 probe speciale, în 6 a obţinut o clasare în Top 3.

Cu un timp total de 02:03:06.8, acesta a fost la 3:35.1 în spatele câştigătorului, estonianul Torn Ken (Ford Fiesta Rally 4).

„A fost un raliu în care am trecut de la supărare la bucurie. Mi-ar fi plăcut să am parte de mai multe teste cu această maşină pentru a fi mai rapid încă de la început, însă în cele din urmă totul a fost bine”, a afirmat Badiu.

Cel mai tânăr echipaj din Campionatul European de Raliuri, cel format din fraţii Norbert şi Francesca Maior, a avut un debut plin de extaz şi agonie în Ungaria. Pe probele unde anul trecut au făcut senzaţie în campionatul intern din ţara vecină, cei doi au început excelent şi după primele două probe erau pe poziţia secundă la ERC3 şi ERC3 Junior. Din păcate, pe PS4, o planetară a cedat, iar echipajul de la Napoca Rally Academy a cedat în ziua 2, fiind nevoit să reia raliul abia duminică în super rally.

Din 7 probe desfăşurate duminică, fraţii Maior au fost de 4 ori pe podium, însă nu a fost suficient pentru a recupera handicapul înregistrat ca urmare a penalizării de sâmbătă, astfel că s-au mulţumit doar să ajungă la finiş. Cifrele sunt însă încurajatoare, cu 7 podiumuri în cele 11 probe în care au luat startul.

Fraţii Maior au fost pe podium la ERC3 în 7 din cele 11 probe în care au fost la start.

„Prima noastră cursă la Europene a fost incredibilă. Am avut ceva probleme tehnice şi am ratat obiectivul, acela de a fi pe podium la final, dar vreau să le mulţumesc tuturor celor care au pus umărul la această participare şi la faptul că am beneficiat de o maşină incredibilă”, a spus Norbert Maior la final.

Maşina pilotată de Mihnea Mureşan după ieşirea în decor pe PS6. La acel moment, Mureşan/Pop ocupa prima poziţie la Cupa Abarth.

La cupa monomarcă Abarth, Mihnea Mureşan şi Alina Bianca Pop au condus cursa până pe PS6, atunci când au ieşit în decor, fiind nevoiţi să abandoneze. În acel moment, reprezentanţii Danny Ungur Racing aveau un avantaj de 12 secunde faţă de locul doi, cehii Rada Martin şi Jugas Jaroslav.

Victoria generală i-a revenit norvegianului Andreas Mikkelsen.

 Galerie foto

Afla mai multe despre: campionatul european de raliuriromaniapodium 

viewscnt
Articole similare