Naomi Osaka a devenit liderul mondial din tenisul feminin la 21 de ani, iar sportiva japoneză care trăieşte în SUA de la vârsta de trei ani a devenit o ţintă pentru marile companii dornice să îşi facă reclamă.
Cu un potenţial de marketing enorm, Naomi Osaka şi-a schimbat sponsorul tehnic în acest an, după ce a semnat o înţelegere fabuloasă cu Nike, în valoare de aproape 10 milioane de dolari pe an, aproximativ de 5 ori mai mult decât încasează Simona Halep de la producătorul american de echipament sportiv.
Istorie în tenis: "privilegiul" de care n-au avut parte nici Roger Federer sau Tiger Woods
Presa internaţională publică astăzi detalii ale contractului dintre Nike şi Osaka, precizând că sportiva japoneză are parte de o înţelegere istorică dintr-un anumit punct de vedere.
Specialiştii au observat încă de la primul meci jucat de Naomi Osaka la Madrid - victoria cu Dominika Cibulkova, scor 6-2, 7-6 - că pe echipamentul Nike al japonezei apar alţi trei sponsori: logo-ul Mastercard pe şapcă, plus cele ale companiilor japoneze Nissin şi ANA pe tricou. Acesta e primul sportiv sponsorizat de Nike căruia i se permite să promoveze imaginea altori trei sponsori pe echipament (foto jos).
"Osaka a primit în premieră un privilegiu din partea Nike de care nici Roger Federer sau Tiger Woods n-au avut parte.
A devenit primul star sponsorizat de Nike care a primit permisiunea să includă logo-uri ale unor companii rivale pe echipamentul Nike.
Liderul mondial are doar două săptămâni de când a devenit imaginea firmei gigant de echipament sportiv şi va scrie istorie în momentul în care turneul de la Roland Garros va începe, pe 26 mai [...]
A apărut informaţia că înţelegerea lui Osaka cu Nike conţine o clauză conform căreia Osaka va putea trece pe echipamentul de joc brandurile sponsorilor cu care se afla deja sub contract", notează site-ul australian News.com.au.
- Aplicaţia Orange Sport este gratuită şi poate fi descărcată din Google Play şi App Store.
- Citește și
- Game Over, MaSha? Anunţ de ultimă oră făcut în Rusia: ce se întâmplă cu Maria Şarapova
- Bouchard şi-a pus fanii în cap după o nouă postare controversată! "Încă mai joci tenis!?" Decizia luată pe reţelele de socializare
- Halep este în continuare pe locul trei, Buzărnescu a coborât pe 31! Cum arată clasamentul actualizat
Astfel, dincolo de banii încasaţi de la Nike, Osaka va primi sume consistente şi de la ceilalţi sponsori, ceea ce înseamnă că liderul mondial va beneficia de una din cele mai valoroase înţelegeri din istoria tenisului feminin.
În acest moment, doar Maria Şarapova şi Serena Williams încasează mai mult de la sponsorul tehnic, cu înţelegeri de 12,5, respectiv 18 milioane de dolari pe an.
În trecut, chinezoaicei Li Na i s-a permis să afişeze logourile a doi sponsori, firme din China, însă sporvi precum Tiger Woods sau Roger Federer au fost refuzaţi când au avut cereri similare, precizează jurnaliştii australieni.
- Ca o comparaţie, Simona Halep nu are niciun alt logo pe echipamentele ei Nike.
Echipamentul "curat" purtat de Simona Halep la Madrid
- Vrei să vezi cele mai tari competiții sportive, oriunde ai fi? Ia-ți oferta Orange Love pentru fibră și TV.
"În aproape toate situaţiile, Nike interzice sportivilor să afişeze logourile altori sponsori pe echipament [...] Banii plătiţi de Nike în astfel de înţelegeri acoperă şi aceste zone pentru care sportivii ar avea permisiunea WTA să afişeze alţi sponsori.
In situaţii extrem de rare, Nike a acceptat ca tricoul să nu fie "liber", cel mai cunoscut fiind cazul Na Li şi, recent, Naomi Osaka. Aceasta e excepţia şi nu regula pentru specialiştii în marketing de la Nike", a declarat un avocat specializat în marketing sportiv pentru Sports Illustrated.
Almost all Nike tennis players have no shirt branding other than Nike. Li Na got away with two patches. @Naomi_Osaka_ is the first Nike tennis player to have three (plus MasterCard on visor) pic.twitter.com/fJEv4X4m9t
— Darren Rovell (@darrenrovell) May 5, 2019
Afla mai multe despre: halep, osaka, echipament, nike, intelegere