You are here:

Ultimele 20 de secunde care i-au schimbat soarta lui Sala. Un simulator de zbor arată cum s-a prăbuşit avionul

Ultimele 20 de secunde care i-au schimbat soarta lui Sala. Un simulator de zbor arată cum s-a prăbuşit avionul

Fotbal

Comentarii

Investigaţiile în curs de desfăşurare în cazul morţii lui Sala scot la iveală noi detalii despre tragedia aviatică ce a îndoliat întreg fotbalul.

Conform unui simulator de zbor, care a pus cap la cap toate datele cunoscute despre noaptea tragediei, aeronava pilotată de David Ibbotson, la bordul căreia se afla şi fotbalistul Emiliano Sala, a pierdut 700 de metri altitudine în mai puţin de 20 de secunde.

Astfel, înainte să dispară de pe radare, avionul a căzut de la 1200 la doar 480 metri altitudine, ca mai târziu să urce până la 700 de metri altitudine. Totul s-a petrecut în doar 20 de secunde, avionul dipărând ulterior de pe radar.

Epava aeronavei a fost găsită de către echipa de salvare la 30 de metri de locul în care a fost reperată ultima oară pe radar. 

Din raportul investigatorilor a reieşit faptul că avionul s-ar fi răsucit la 180 de grade înainte de atinge fundul mării, conform grimsbytelegraph.co.uk. VEZI VIDEO AICI

Raport AAIB în cazul accidentului în care a murit Sala

Un raport provizoriu al Departamentului britanic de Investigare a Accidentelor Aviatice (AAIB) cu privire la accidentul în care a murit fotbalistul Emiliano Sala arată că avionul în care se aflau jucătorul şi pilotul David Ibbotson era rupt în trei bucăţi atunci când a fost găsit.

“Avionul era rupt în trei, iar părţile erau ţinute la un loc de cablurile electrice şi de control. Motorul era desprins de zona cockpitului. Avionul nu mai avea părţi ale aripilor şi coada”, se arată în raport, în care se menţionează şi pernele de scaun găsite pe o plajă din Franţa.

AAIB a fost informat în 21 ianuarie, la ora 21.22, că avionul Piper PA-46-310P Malibu a dispărut de pe radar în timp ce se afla pe ruta Nantes – Cardiff. Ultimul contact radio al pilotului cu radarul din Jersey a avut loc la ora 20.12

În raport sunt menţionate condiţiile meteo în timpul zborului şi este descris în amănunt avionul. Avionul a fost fabricat în 1984, iar până la 30 noiembrie 2018 avea la activ 6.636 de ore de zbor. Ultima revizie semnificativă a avut loc în 30 noiembrie 2018. Aparatul de zbor avea un transmiţător de urgenţă pentru localizare, însă chiar dacă ar fi fost setat pe poziţia activat semnalele sale nu pot fi detectate în apă.

Avionul nu avea un dispozitiv de înregistrare a datelor de zbor protejat în caz de accidente sau unul de înregistrare a discuţiilor din cockpit, dar nici nu exista obligaţia de a le avea.

Potrivit BBC, anchetatorii ar trebui să încerce să afle câte ore de zbor a avut pilotul în ultimele 28 până la 90 de zile înaintea accidentului. Ibbotson avea la activ aproximativ 3.700 de ore de zbor şi avea licenţă de pilot privat în SUA şi Marea Britanie. O astfel de licenţă nu permite însă ca un pilot să transporte pasageri cu plată.

“Nu s-a stabilit încă în ce bază a fost transportat pasagerul, însă anterior pilotul a transportat pasageri cu un sistem ‘cost sharing’”.

Cadavrul lui Emiliano Sala a fost găsit în epavă şi dus în Argentina, iar funeraliile au avut loc la 16 februarie.

Se estimează că raportul complet al autorităţilor britanice cu privire la acest caz nu va fi publicat înainte de luna noiembrie.

Afla mai multe despre: salaprobusire avin sala 

viewscnt
Articole similare