Compania Nike lansează o campanie cu accente politice la 30 de ani de la înfiinţare, scrie Le Figaro citând presa americană, după ce firma de articole sportive a decis ca jucătorul de fotbal american Colin Kaepernick să fie principala figură a acestei campanii.
Colin Kaepernick, fost quaterback timp de şase sezoane la San Francisco 49ers, a devenit cunoscut în SUA după ce a pus genunchiul în pământ în 2016, în timpul imnului naţional, pentru a manifesta împotriva rasismului şi a brutalităţii poliţiei faţă de comunitatea de culoare din SUA.
Cazul a provocat mânia preşedintelui Donald Trump, a fanilor şi a ligii profesioniste de fotbal american (NFL). Donald Trump a considerat gestul lui Kaepernick lipsit de respect faţă de drapel şi patrie. Gestul lui Colin Kaepernick a fost imitat apoi de mai mulţi jucători din NFL.
În noua campanie, pe chipul lui Colin Kaepernick în alb şi negru se poate citi: "Crede în ceva. Chiar dacă asta înseamnă să sacrifici totul".
- Aplicaţia Orange Sport este gratuită şi poate fi descărcată din Google Play şi App Store.
Jucătorul a devenit persona non grata pe teren şi nu şi-a mai găsit echipă după expirarea contractului său cu San Francisco la începutul anului 2017.
Potrivit ESPN, Nike a semnat un contract cu Colin Kaepernick încă din 2011 şi nu i-a pus capăt, spre deosebire de alţi sponsori. "Credem că el este unul dintre sportivi importanţi ai generaţiei sale, care a reuşit să utilizeze puterea sportului pentru a schimba ceva", a declarat Gino Fisanotti, vicepreşedintele mărcii pentru America de Nord.
Sezonul de fotbal american începe în câteva zile, iar Colin Kaepernick este în proces cu mai mulţi proprietari de echipe, cărora le reproşează că s-au înţeles pentru a-l ţine departe de teren.
Ceilalţi doi sportivi care apar în campania Nike de 30 de ani sunt Serena Williams şi Lebron James.
- Vrei să vezi cele mai tari competiții sportive, oriunde ai fi? Ia-ți oferta Orange Love pentru fibră și TV.
Afla mai multe despre: nike