Fotbalul românesc a intrat în ultimii ani într-o veritabilă "eră a clonelor", în care dispariţia echipelor de tradiţie a fost urmată de apariţia mai multor echipe care pretind a fi continuatoarele de drept ale echipelor intrate în faliment.
Problemele de identitate lovesc imclusiv cel mai important brand al fotbalului românesc, Steaua, după ce Gigi Becali a pierdut în 2014 dreptul de a folosi marca "Steaua", fiind ulterior forţat să schimbe numele echipei în FCSB. În prezent, CSA Steaua, formaţia care a câştigat în justiţie dreptul de a folosi marca, evoluează în Liga a 4-a, iar fanii sunt împărţiţi între cele două tabere.
Preşedintele LPF, Gino Iorgulescu, spune că a găsit o soluţie prin care astfel de situaţii să nu se mai poată repeta în viitor şi propune ca fotbalul românesc să copieze "modelul italian".
"Ne preocupă de mai mult timp o altă problemă. Am făcut un proiect de lege în care brandurile ar urma să aparţină de municipalităţi, exact ca-n Italia. Când cineva pleacă de la o echipă, brandul revine la municipalitate sau judeţ. În acest fel nu vor mai exista probleme", a declarat Gino Iorgulescu într-o conferinţă de presă.
- Aplicaţia Orange Sport este gratuită şi poate fi descărcată din Google Play şi App Store.
Soluţia propusă de şeful LPF pare însă extrem de greu de pus în practică, în condiţiile în care actualii patroni de club ar trebui practic să renunţe la brandurile deţinute şi să le cedeze municipalităţilor, pentru a le putea folosi ulterior prin concesiune.
- Vrei să vezi cele mai tari competiții sportive, oriunde ai fi? Ia-ți oferta Orange Love pentru fibră și TV.
Afla mai multe despre: gino iorgulescu, branduri fotbal, csa steaua, fcsb