Ferrari va reveni în cea mai importantă clasă a cursei de 24 de ore de la Le Mans după 50 de ani.
Revenire senzaţională a celor de la Ferrari
Ferrari a dominat cursa de la Le Mans la începutul anilor 60, câştigând ultima dată în 1965 şi retrăgându-se din cea mai importantă categorie, în 1973.
Le Mans Hypercar înlocuieşte începând din acest an clasa Le Mans Prototype (LMP1), iar Ferrari plănuieşte să fie la starul ediţiei din 2023.
- Aplicaţia Orange Sport este gratuită şi poate fi descărcată din Google Play şi App Store.
"Ferrari anunţă începutul programului Le Mans Hypercar (LMH) care, din 2023, va alinia producătorul în noua clasă de top a Campionatului Mondial de Anduranţă FIA.
După o perioadă de studiu şi analiză, Ferrari a demarat dezvoltarea noii maşini LMH, care include în ultimele săptămâni fazele de proiectare şi simulare. Programul de testare pe pistă, numele maşinii şi piloţii care vor forma echipajele oficiale vor fi anunţate ulterior.
- Vrei să vezi cele mai tari competiții sportive, oriunde ai fi? Ia-ți oferta Orange Love pentru fibră și TV.
La cincizeci de ani de la ultima sa participare oficială la categoria premium a Campionatului Mondial de Maşini Sport, în 1973, Ferrari va intra în clasa Hypercar a Campionatului Mondial de Anduranţă FIA. Ferrari are un bilanţ respectabil în competiţia cu roţi acoperite, cu 24 de titluri mondiale (cel mai recent în 2017) şi 36 de victorii în cursa de 24 de ore de la Le Mans", a precizat Ferrari, într-un comunicat.
Pentru titlul absolut, Ferrari va concura cu constructori ca Toyota, Peugeot, Porsche şi Audi. Producătorul italian a fost reprezentat în ultimii ani în cursa de la Le Mans la categoria GT.
Până în 1973, Enzo Ferrari a menţinut un dublu program oficial, în F1 şi în anduranţă, înainte de a se dedica pe deplin Marelui Circ, din 1974. Ferrari este una dintre mărcile cu cele mai bune rezultate în cursele de anduranţă, câştigând Le Mans 24 Heures de nouă ori, între 1949 şi 1965.